Islanmadan Kaç!
——————————————————————————————————————-
Kazanım ve Göstergeleri:
BA
K1 Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
G1 Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
G3 Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
——————————————————————————————————————-
Malzeme:
Plastik bardaklar, su tabancası, kumaş parçası
——————————————————————————————————————-
Uygulama:
Çocuklara “ormandayız” oyunu oynanacağı söylenir ve ortam hazırlanır.
- Çocukların bir daire şeklinde oturmaları istenir.
- Daha sonra oyunun kuralları anlatılır: Bu oyunda herkesin ormanda yaşayan bir hayvan olduğunu düşünmesi istenir.
- Hangi hayvan olmak istedikleri önce çocuklara sorulur ve daha sonra birine karar verilir.
- Sayışarak seçilecek bir kişinin de bundan daha güçlü bir hayvan olduğu (hangi hayvan olacağı yine çocuklara sorulur) ve diğerlerini yakalamaya çalışacağı söylenir.
- Herkes için getirilen plastik bardaklar dağıtılır.
- Sayışarak seçilen güçlü hayvanın eline ise su tabancasını verilir.
- Çocuklardan yerde daire olması istenir ve elinde su tabancası olan çocuk gözleri bağlanarak dairenin ortasına oturtulur.
- Çocuklar teker teker gözü bağlı arkadaşlarının etrafına ellerindeki bardakları ona hissettirmeden bırakmaya çalışırlar.
- Bu sırada gözü bağlı kişi bardağı bırakanı farkedip onu bir yerinden ıslatmaya çalışır.
- Eğer bardağı bırakanı kolundan ya da başka bir yerinden su ile ıslatırsa, o kişi oyundan çıkmak durumundadır.
- Oyun bu şekilde gözü bağlı kişi herkesi ıslatana ya da herkes bardağını yerleştirene kadar devam eder.
- Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.