Eski Minder
—————————————————————————————————————-
Kazanım ve Göstergeleri :
SDG
K3 Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G1 Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
MG
K1 Yer değiştirme hareketleri yapar.
G1 Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
G2 Yönergeler doğrultusunda yürür.
—————————————————————————————————————-
Malzeme:
Eski minder Tekerlemesi
Eski minder, yüzünü göster
Göstermezsen bir poz ver
Güzellik mi, çirkinlik mi
Havuz başında heykellik mi, mankenlik mi
Hangisi?
—————————————————————————————————————-
Uygulama :
Çocuklar eski minder tekerlemesini söyleyerek halka şeklini alırlar; “eski minder” seçilen çocuğun etrafında dönerler.
- Tekerleme bitince “eski minder”in istediği pozu alırlar; eski minder en beğendiği pozu seçer, o pozu veren çocuk eski minder olur.
- Her oyuncunun değişik pozlar vermesi için öğretmen tarafından desteklenir. “Değişik ne olabilir?” sorusuyla yönlendirilebilir.
- Bir süre oyuna farklı çocuklarla devam edildikten sonra yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.