Aç Kapıyı Bezirgan Başı
Kazanım ve Göstergeleri:
MA
K1 Yer değiştirme hareketleri yapar.
Yönergeler doğrultusunda yürür.
Yönergeler doğrultusunda koşar.
Sekerek belirli mesafede ilerler.
SDG
K12 Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
—————————————————————————————————————————–
Malzeme:
Aç Kapıyı Bezirgan Başı şarkısı, tebeşir
“Aç kapıyı bezirgan başı, bezirgan başı
Kapı hakkı ne verirsin, ne verirsin
Arkamdaki yadigar olsun, yadigar olsun
Bir sıçan, iki sıçan, üçüncüsünde dolaba kapan”
—————————————————————————————————————————–
Uygulama:
- Çocuklar ile birlikte çember olunur.
- Oyuna başlamadan önce etkinlik açıklanır. “Bugün aç kapıyı bezirgan başı oyununu oynayacağız. Hatırlayan var mı, nasıldı bu oyun?” gibi.
- Çocuklar arasından sayışarak 2 kişi seçilir. Bu çocuklar, diğer çocuklara duyurmadan kendilerine bir çiçek adı verirler “gül, begonya” gibi.
- Kendilerine isim verdikten sonra bu 2 çocuğa birbirlerinin karşısına geçmeleri ve el ele tutuştuktan sonra ellerini yukarı kaldırarak kapı yapmaları söylenir.
- Diğer çocukların da bir tren olması ve sırayla el ele tutuşan arkadaşlarının ellerinin altından “kapıdan” geçmeleri istenir. Kapıdan geçerken “Aç kapıyı bezirgan başı” şarkısını söylemeleri istenir.
- Şarkının “üçüncüsünde dolaba kapan” bölümünde, yakalanan çocuğa, diğerlerinin sessizce “Gül mü, begonya mı?” diye sormaları istenir. Kapana yakalanan çocuğa, hangisini tercih ederse seçtiği ismi taşıyan çocuğun arkasına sıraya geçmesi söylenir. Bunu yaparken gruptaki diğer çocukların duymadığından emin olunur.
- Gruptaki herkes yakalandıktan ve seçimini yaptıktan sonra tebeşirle ortaya bir çizgi çizilir. İki grubun birbirlerinin belinden tutarak karşılıklı çekişeceği ve çizgiyi ilk geçen grubun oyunu kaybedeceği anlatılır.
- Süre bitimi zil veya bir başka yöntemle hatırlatılabilir.