Hokus Pokus
—————————————————————————————————————————–
Kazanım ve Göstergeleri:
MA
K2 Denge hareketleri yapar.
Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır.
K3 Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
—————————————————————————————————————————–
Malzeme: Bir çubuk/sopa, CD çalar, müzik
—————————————————————————————————————————–
Uygulama:
- Çocuklara oyunda birer sihirbaz olacakları ve arkadaşlarını istedikleri bir hayvana dönüştürebilecekleri söylenir.
- İlk önce öğretmen sihirbaz rolünü üstlenir. Sopasını havaya sallar ve “Hokus pokus! Herkes kedi olsun!” der.
- Çocukların müzik eşliğinde kedi taklidi yaparak etrafta dolaşmalarını ister.
- Bir süre sonra “Kim sihirbaz olmak ister?” diye sorulur ve isteyenler arasından bir çocuk seçilir.
- Seçilen çocuğun da arkadaşlarını başka bir hayvana dönüştürmesi istenir. Herkes sihirbazın söylediği hayvanın taklidini yapar.
- Oyuna bu şekilde devam edilir.